Què fem

Cursos-Llengúes-fundacio-Integramenet

La Fundació Privada Integramenet des dels seus inicis ha tingut com a finalitat primera l’acollida, l’orientació i la integració de les persones amb risc d’exclusió social, entenen la integració com la interrelació de tots els àmbits de la diversitat (gènere, edat, origen cultural, creences, classe social, territori…) i afavorint l’intercanvi de coneixements i experiències entre les persones.

Amb aquesta finalitat, duem a terme els següents projectes:

Banc del Temps

banc del temps de Santa Coloma de Gramenet

Iniciativa comunitària d’intercanvi de temps entre el nostre veinat de Santa Coloma de Gramenet, per compartir, oferir i rebre habilitats, coneixements i serveis. Neix de la nostra Fundació amb l’objectiu de promoure l’intercanvi gratuït, l’ajuda mútua, la solidaritat…

Projecte ICI

Jardi del Barri, projecte ICI

El nostre paper al Projecte ICI és generar un coneixement millor de la realitat i noves relacions i respostes a les necessitats de la comunitat, tot plegat partint del que ja és i reforçant-ho. La nostra entitat manté una intervenció preventiva i promocional de caràcter integrador.

Inserció laboral

Fundacio-integramenet-incorpora-insercio-laboral-detall

A la Fundació Integramenet participem del programa d’inserció laboral INCORPORA de Foment de l’Ocupació de l’Obra Social “la Caixa”, amb l’objectiu d’inserir laboralment a persones en situació o risc d’exclusió social. Formem part d’una xarxa d’entitats socials d’inserció laboral.

Llengües

Cursos-Llengúes-fundacio-Integramenet

Amb els cursos de llengües de la Fundació Integramenet, volem afavorir la interrelació entre les persones de diferents cultures que viuen a Santa Coloma de Gramanet. Van dirigits a tothom qui vulguin aprendre o perfeccionar el català i el castellà.

Capacitació

curs perruqueria capacitació professional Integramenet

Entenem que la millor manera d’ajudar a la integració és donant eines amb les quals les persones nouvingudes puguin defensar-se i treballar. Per aquest motiu oferim els cursos de capacitació professional per a facilitar la inserció en el món laboral.

Reforç educatiu

fundacio-integramenet-reforç-educatiu

Des de la Fundació Integramenet entenem el reforç educatiu com un projecte destinat a acompanyar als nois i noies (de 9 a 17 anys), en el seu procés educatiu i que neix de la necessitat d’afavorir la integració de les famílies nouvingudes, a la ciutat.