Projecte de ciutadania

Fundació Integramenet alumnes

La Fundació neix l’any 2001 de la iniciativa d’un grup de ciutadanes i ciutadans que escolta, identifica i atén diverses situacions de conflictivitat latent i/o demandes socials des de la proximitat activa amb les persones del territori i procura donar resposta de manera subsidiària a les responsabilitats públiques a aquestes necessitats socials no cobertes.

La sensibilitat i força de la ciutadania aglutinades al voltant de principis i valors compartits:

Presència en el territori.

La Fundació Integramenet té sentit fonamentalment per estar amb les persones, les accions i activitats de la institució neixen, es desenvolupen i reverteixen en les persones principalment dels barris d’El Raval, Santa Rosa i Safarejos

Construir conjuntament i no competir.

La comunitat transcendeix i supera l’acció de la Fundació Integramenet, per a un desenvolupament comunitari transformador de les desigualtats socials cal la participació de tothom, des d’aquest convenciment és que s’actua de manera subsidiària i/o complementaria, fomentant la creació i consolidació de sinèrgies i xarxes de desenvolupament comunitari siguin de titularitat pública o privada.

Voluntariat i projecte de ciutadania.

La cohesió social i la solidaritat són valors de ciutadania que la Fundació Integramenet fomenta i exerceix com a finalitat en si mateixos i, com a mitjà en tant que efecte multiplicador d’impactes socials positius individuals i comunitaris.

Valors que ens identifiquen i orienten

Orientats a les persones

• La dignitat humana
  • L’estimació a l’altre
  • La defensa dels drets
  • La interculturalitat
  • La proximitat

Orientats a l’organització

• La flexibilitat i l’ajust a les necessitats
  • L’eficiència des de la modèstia
  • La millora continua

Orientats a la societat

• El diàleg interreligiós
  • La convivència per una societat cohesionada i inclusiva
  • La transparència
  • La rendició de comptes

Pla de Voluntariat

És la ciutadania compromesa amb el bé comú qui acull i afavoreix la inclusió social a Santa Coloma de Gramenet. Vols formar-ne part? Llegeix més.

És la comunitat qui acull

De manera subsidiària Integramenet actua amb el convenciment que les relacions de bon veïnatge, en un teixit social cohesionat i actiu, tenen major impacte positiu que les aportacions de les institucions. Volem aglutinar més ciutadans i ciutadanes compromesos amb la justícia social per contribuir de manera decisiva en l’enfortiment dels vincles i relacions ciutadanes de convivència intercultural en la diversitat i des de l’equitat i la inclusió.

Cerquem persones i famílies que vulguin ser Mentors Familiars per dur a la pràctica aquest projecte i compromís de ciutadania